dimarts, 5 de maig del 2020

Taller d'AiL: LES SÍL·LABES



Bon dia famílies!!!

Com podeu veure les entrades que es proposen des dels tallers d’audició i llenguatge estan enfocades, sobretot, a treballar l’expressió ORAL i és perquè aquesta ha de ser la base on es sustenti l’aprenentatge de la lectoescriptura. Si cream una bona base oral, serà més fàcil tenir, més envant, una bona lectura i escriptura.

Si l’altre dia us explicava la importància de reconèixer les paraules que hi ha dins una frase, no podem restar importància a quina és la quantitat de síl·labes que la conformen...
Tant el castellà com el català són llengües que tenen la formació de les seves paraules en síl·labes; els nins de manera intuïtiva escolten abans les síl·labes que els sons de les lletres i per això és important tenir una bona consciència sil·làbica.

D’aquesta manera seran més conscients que han d’escriure quan s’iniciïn en la lectoescriptura , de fer rimes... i més envant, de com separar paraules, de com accentuar...

És per això que avui us proposaré alguns jocs per treballar la CONSCIÈNCIA SIL·LÀBICA!

Que vos sembla si per començar comptau les síl·labes que té el vostre nom? I el llinatge? Les podeu comparar amb els noms dels vostres familiars. Qui té més síl·labes a casa vostra?

I al voltant vostre? On estau, a la cuina, la sala d’estar, l’habitació? Sou capaços de trobar alguna cosa aquí on estau que tengui només 1 síl·laba? I que en tengui 2, o  3... i 4?

Voleu saber una curiositat? Posau la mà davall de la vostra barra i deis una paraula, notau com la mà baixa per a cada síl·laba que deis?

Per comptar les síl·labes podeu fer bamballetes, com a l’escola... Però també podeu fer ratxetes a una pissarra o un paper...i si vos costa saber quantes bamballetes són, què vos sembla si treis un dit per a cada síl·laba? Així segur que no ho confoneu...

Si sou atrevits, també ho podeu fer sense ajuda visual, de cap... Ei que si, nins de 5 anys? Ehem, ehem...

Aquí podeu trobar un joc PER CLASSIFICAR PARAULES  segons la quantitat de síl·labes que tengui. (Si no sabeu quina és la paraula, clicau damunt la  🛈   i la veureu)

Ara, què tal si ajuntam paraules que comencin per la mateixa síl·laba?



I què passa si ve el MONSTRE MENJASÍL·LABES i acaba amb una de les síl·labes d’aquestes paraules? (clica sobre la paraula correcta i sobre l'emoticono per continuar).





Pensau que aquí vos deix algunes idees però que cadascú pot fer com vulgui i a la seva manera: VISCA la IMAGINACIÓ!!

I, com sempre, per a qualsevol cosa, dubtes i mostres em trobau a cristinasobrino@ceipmiquelduranisaurina.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada